Παρά το γεγονός ότι πριν από δύο χρόνια κατά τη διάρκεια της έκθεσης στρατιωτικού υλικού IDEX 2009 τα ΗΑΕ ανακοίνωναν την επιλογή του ιταλικού Μ-346 ως του αεροσκάφους που θα αποτελούσε το νέο προωθημένο εκπαιδευτικό της Αεροπορίας της χώρας, η συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών για την αγορά του αεροσκάφους δεν έχει ακόμα επιτευχθεί.

Παρά το γεγονός ότι πριν από δύο χρόνια κατά τη διάρκεια της έκθεσης στρατιωτικού υλικού IDEX 2009 τα ΗΑΕ ανακοίνωναν την επιλογή του ιταλικού Μ-346 ως του αεροσκάφους που θα αποτελούσε το νέο προωθημένο εκπαιδευτικό της Αεροπορίας της χώρας, η συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών για την αγορά του αεροσκάφους δεν έχει ακόμα επιτευχθεί.

Το ζήτημα ήρθε στην ξανά στη δημοσιότητα κατά τη διάρκεια της έκθεσης IDEX 2011 η οποία πραγματοποιείται στα ΗΑΕ, λόγω της διακοπής των διαπραγματεύσεων μεταξύ ΗΑΕ και της κατασκευάστριας εταιρείας Alenia Aermacchi. Το συμβόλαιο περιλαμβάνει την αγορά 48 αεροσκαφών Μ-346, εκ των οποίων ορισμένα θα μπορούν να πραγματοποιήσουν επιχειρήσεις CAS, ΤΗΝ ΑΓΟΡΆ εξομοιωτών πτήσης, καθώς και υλικού υποστήριξης.

Αν και δεν υπάρχει κάποια επίσημη ανακοίνωση για τη διακοπή των διαπραγματεύσεων και τους λόγους που κωλυσιεργούν την υπογραφή της συμφωνίας, υπήρξαν αναφορές μεταξύ άλλων για διαφορετικές εκτιμήσεις όσον αφορά τον προσδιορισμό των προδιαγραφών του αεροσκάφους από τις δύο πλευρές. Παράλληλα ο αντιπρόεδρος της Alenia Aermacchi  Vincenzo Giangrasso σε δηλώσεις του για το θέμα ανέφερε ότι πολιτικά προβλήματα τα οποία δεν είχαν σχέση με το θέμα, προέκυψαν κατά τη διάρκεια της δίχρονης αυτής περιόδου.

Συμπληρώνοντας ο Ιταλός αξιωματούχος της εταιρείας, δήλωσε πως η λύση στα προβλήματα που έχουν προκύψει θα βρεθεί σύντομα, αφού πηγές από τον χώρο της αεροπορικής βιομηχανίας εκτιμούν ότι τα ΗΑΕ δεν πρόκειται να προκηρύξουν νέο διαγωνισμό, κάτι που ομολογούν και οι ανταγωνιστές του Μ-346, οι οποίοι το 2009 είχαν προτείνει το αεροσκάφος Τ-50 της κορεατικής ΤΑΙ.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ