Αγγλοσαξονικός άξονας με ποντιακό άρωμα: Μπάιντεν, Τζόνσον, Μόρισον και... Ιλαρίδης γράφουν ιστορία!

Ματαίωση του γαλλικού συμβολαίου πώλησης 12 υποβρυχίων στην Αυστραλία με κοινοπραξία νέας ανάπτυξης σκάφους από ΗΠΑ, Βρετανία και Αυστραλία - Υπεύθυνος ο αντιναύαρχος ε.α. William Hilarides (Γουίλιαμ Ιλαρίδης)!

Η ανασύσταση (η καλύτερου η εμβάθυνση και η αντιπαράταξή του στην Κίνα) του αγγλοσαξονικού στρατιωτικού άξονα αποτελούσε το περιεχόμενο των ανακοινώσεων “εθνικής ασφαλείας” του Αμερικανού προέδρου Τ.Μπάιντεν και των πρωθυπουργών της Βρετανίας και της Αυστραλίας, Τζόνσον και Μόρισον: Ανακοινώθηκε η ακύρωση του αυστραλιανού συμβολαίου αγοράς υποβρυχίων 34,26 δισεκατομμυρίων ευρώ από την γαλλική Naval Group για τη ναυπήγηση πυρηνικών 12 υποβρυχίων και η έναρξη συνεργασίας μεταξύ των τριών χωρών για την ανάπτυξη νέου σκάφους!

Τη συμφωνία με τη Γαλλία είχε υπογράψει η προηγούμενη αυστραλιανή κυβέρνηση Τέρνμπαλ όταν η σημερινή Group Naval ονομαζόταν DCNS και αφορούσε την σχεδίαση με κωδική ονομασία Shortfin Barracuda Block 1A ο οποίος βασίζεται σχεδιαστικά στα πυρηνοκίνητα επιθετικά υποβρύχια Barracuda του Γαλλικού Ναυτικού.

Το αυστραλιανό υποβρύχιο θα είχε συμβατική πρόωση αλλά θα αξιοποιήσει στο έπακρο την τεχνολογία που αναπτύχθηκε για τα πυρηνοκίνητα υποβρύχια Barracuda κλάσης Suffren.

Το υποβρύχιο Shortfin Barracuda Block 1A έχει μήκος 97 μέτρα, εκτόπισμα σε ανάδυση 4.500 τόνους, ενώ για την προώθηση του χρησιμοποιεί υδροπροωθητές αντί για προπέλα.

Το Shortfin Barracuda Block 1A  θα εξοπλιζόταν με το ισχυρότερο σύστημα sonar που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε υποβρύχιο.

Στο αυστραλιανό πρόγραμμα SEA1000 Future Submarine Project συμμετείχαν εκτός από την γαλλική εταιρεία η γερμανική ThyssenKrupp Maritime Systems, η οποία πρότεινε το υποβρύχιο Type 216, καθώς και η Ιαπωνική κυβέρνηση σε συνεργασία με την Mitsubishi Heavy Engineering με μια βελτιωμένη έκδοση του υποβρυχίου κλάσης Soryu.

Οι Γάλλοι και πάλι απέτυχαν, όπως διαφαίνεται και στο ελληνικό πρόγραμμα των φρεγατών, στο οποίο έκαναν παιδαριώδη λάθη, αλλάζοντας μια εξαιρετική κλεισμένη συμφωνία για ένα δοκιμασμένο σκάφος με μεγάλες δυνατότητας (FREMM) για να «σπρώξουν» μια υποδεέστερη σχεδίαση το 2017, την FDI (Belharra) που ακόμα και σήμερα, το 2021, έχει τέσσερα χρόνια πριν γίνει πλοίο!

Οι διαπραγματεύσεις με την Αυστραλία συνεχίζονταν επί πέντε χρόνια (!) μετά την απόφαση της αυστραλιανής κυβέρνησης.

Μια υπόθεση ανάλογη με αυτή των ινδικών Rafale, που από 120 αεροσκάφη, τελικά μετά από χρόνια διαπραγματεύσεων, πούλησαν αρχικά 36!

Η συνεργασία για τα υποβρύχια θα έχει γεωπολιτικό επιστέγασμα με τη μορφή συμφωνίας τριμερούς εταιρικής σχέσης ασφαλείας (trilateral security partnership) με την ονομασία AUKUS.

Τι σημαίνουν όλα αυτά: Ο αγγλοσαξονικός άξονας εμφανίζεται ενωμένος και πάλι, όπως συνέβη αρκετές φορές τον 20ο αιώνα, αλλά και στους πολέμους του Αφγανιστάν και του Ιράκ, το 2001 και το 2003.

Οι Αυστραλοί συμφώνησαν να αξιοποιήσουν αμερικανική και βρετανική πυρηνική τεχνολογία για τη ναυπήγηση των νέας γενιάς 12 υποβρυχίων τους, τα οποία προορίζονται να αντικαταστήσουν τα κλάσεως Collins που επιχειρούν (όχι με ιδιαίτερη επιτυχία...).

Το πρόγραμμα θα επιβλέπει ο αντιναύαρχος εν αποστρατεία του αμερικανικού Ναυτικού, με όνομα που παραπέμπει σε ποντιακή καταγωγή, ο William Hilarides (Γουίλιαμ Ιλαρίδης)!

H ατυχήσασα πρόταση του Naval Group:

 

Google news logo Ακολουθήστε το defencenet.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις Instagram Subscribe button Μια φωτογραφία χίλιες λέξεις: Ακολουθήστε το defencenet.gr στο Instagram για να «δεις» τα πραγματικά γεγονότα σε άμυνα και ασφάλεια Youtube Subscribe button

DefenceNet TV