Υποβάθμιση ικανοτήτων από το νέο σκάφος του Λιμενικού Σώματος

Στις 23 Απριλίου του 2014 έγινε η κατακύρωση του διεθνούς διαγωνισμού για την προμήθεια ενός Περιπολικού Ανοικτής Θαλάσσης(OPV) προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, στην ολλανδική εταιρεία Damen Shipyards Gorinchem έναντι του ποσού των 28,8 εκατ. ευρώ. Εκτός από την ολλανδική εταιρεία προσφορές είχαν καταθέσει η ιταλική Cantiere Navale Vittoria και η Israel Shipyards.
Το ολλανδικής ναυπήγησης πλοίο αναμένεται να παραδοθεί το αργότερο μέχρι τις 30/06/2015ενώ εντός του χρόνου παράδοσης θα παρασχεθούν υπηρεσίες εκπαίδευσης στο προσωπικό του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ. Το πρόγραμμα συγχρηματοδοτείται κατά 75% από το Ταμείο Εξωτερικών Συνόρων και κατά 25% από εθνικούς πόρους.
Αρχικά υπήρχε πρόβλεψη για τοποθέτηση πρόσθετου βάρους 4t στην πλώρη που παρέπεμπε στην εγκατάσταση πυροβόλου 30 χλστ. Ίδιου τύπου με αυτό που έχουν τα περιπολικά SAAR του ΛΣ ενώ το πλοίο έπρεπ να φέρει ελικοδρόμιο και υπόστεγο ώστε να μπορεί να επιχειρεί ελικόπτερο όπως τα AS-365 Dauphin-2 6 από τα οποία χρησιμοποιεί το Λιμενικό.
Σε μετέπειτα έγγραφο του ΛΣ/ ΕΛΛΑΚΤ με ημερομηνία 24/08/2011 οι προδιαγραφές για το πλοίο τροποποιήθηκαν, υποβαθμίστηκαν και επικαιροποιήθηκαν σε ένα σκάφος με μήκος 50 μέτρα, πλήρη επιχειρησιακή ικανότητα σε Κατάσταση Θαλάσσης 6, μέγιστη ταχύτητα τουλάχιστον 28 κόμβων, ενώ η ικανότητα προσνήωσης ελικοπτέρου αντικαθίσταται από «κατάλληλο χώρο φωτιζόμενο και με κατάλληλη σήμανση για μετεώριση ελικοπτέρου (hovering) Super Puma ή ισοδύναμου, τόσο κατά την ημέρα όσο και κατά τη νύχτα για παράδοση-παραλαβή ναυαγών και αντικειμένων». Στο ίδιο έγγραφο δεν γίνεται καμία αναφορά ή κάποια πρόβλεψη για τοποθέτησης οπλισμού.
Αν μη τι άλλο είναι μια επιχειρησιακή υποβάθμιση που δεν θα επιτρέπει να διεκδικήσουμε με ισχυρές ικανότητες την κάλυψη στα ακρότατα όρια της ελληνικής ΑΟΖ σε αποστολές Ε/Δ και ελέγχου.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr