Tην ταυτότητα των τζιχαντιστών του Ισλαμικού Κράτους που εμφανίζονται χωρίς κουκούλες στο βίντεο φρίκης του αποκεφαλισμού του Αμερικανού, Πίτερ Κάσιγκ και Σύρων στρατιωτών επιχειρούν να εξακριβώσουν οι δυτικές υπηρεσίες πληροφοριών.

Στο επίμαχο βίντεο, οι υπηρεσίες πληροφοριών κάνουν λόγο για πέντε δυτικούς τζιχαντιστές: Δύο Βρετανούς, δύο Γάλλους και έναν Γερμανό, σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα «Daily Mail».

Στη Βρετανία, οι αρχές έχουν αναγνωρίσει τον 20χρονο Βρετανό υπήκοο και φοιτητή της Ιατρικής, Νάσερ Μουτάνα. Ο πατέρας του, ο οποίος κατοικεί στο Κάρντιφ της Ουαλίας φέρεται αρχικά να δήλωσε σύμφωνα με την «Daily Mail» πως «μοιάζει με τον γιο του», ωστόσο στη συνέχεια αρνήθηκε πως ο γιος του είναι ένας εκ των τζιχαντιστών στο βίντεο.

Στο επίμαχο βίντεο ο Μουτάνα στέκεται δίπλα στον «Τζιχάντι Τζον», όπως τον αποκαλούν τα βρετανικά μέσα, τον μαυροντυμένο μασκοφόρο Βρετανό «δήμιο» του Ισλαμικού Κράτους που εμφανίζεται στα προηγούμενα φρικτά βίντεο των τζιχαντιστών.

Την ίδια ώρα, η γαλλική κυβέρνηση αναγνώρισε τον 22χρονο Γάλλο Μαξίμ Ορσάρ μεταξύ των τζιχαντιστών. Ο Ορσάρ, ο οποίος πήρε το όνομα Αμπού Αμπντάλα αλ-Φαράνσι αφότου ασπάστηκε το Ισλάμ, έφυγε για τη Συρία τον Αύγουστο του 2013 έχοντας παραμείνει επί έναν χρόνο στη Μαυριτανία.

Σύμφωνα με το δίκτυο «Radio France Internationale» (RFI), στο βίντεο εμφανίζεται και δεύτερος Γάλλος, την ταυτότητα του οποίου προσπαθούν να εξακριβώσουν οι αρχές.

«Αρκετές πηγές εντός του Ισλαμικού Κράτους επιβεβαίωσαν στο RFI ότι δύο Γάλλοι εμφανίζονται στο βίντεο εκτελώντας δύο Σύρους στρατιώτες», μετέδωσε το ραδιοφωνικό δίκτυο, προσθέτοντας ότι πηγή του Ισλαμικού Κράτους δήλωσε ότι «το βίντεο εξυπηρετεί δύο σκοπούς: τη στρατολόγηση μελών και την τρομοκράτηση των εχθρών της ομάδας».

Ο ερευνητής Ουασίμ Νασρ από το γαλλικό δίκτυο «France 24» δείχνει πως οι εκτελεστές επέλεξαν να εμφανιστούν χωρίς να έχουν καλυμμένο το πρόσωπο στο βίντεο αποκεφαλισμού του Πήτερ Κάσινγκ και των Σύρων στρατιωτών με στόχο τη στρατολόγηση νέων μελών.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ