Το αεροπλανοφόρο του ιταλικού Ναυτικού Giuseppe Garibaldi τελικά καταλήγει στην Ινδονησία καθώς οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο χωρών έλαβαν τέλος, μετά την και έγκριση της πώλησης από το υπουργείο Εθνικής ανάπτυξης της Ινδονησίας.

Έτσι η Ινδονησία αποκτά ένα σκάφος το οποίος κάλλιστα θα μπορούσε να είχε διεκδικήσει η Ελλάδα για το ΠΝ της όμως ουδέποτε το έπραξε. Με κόστος που είναι πρακτικά το 30% του κόστους μιας ελαφριάς φρεγάτας FDI (της 4ης) το ΠΝ θα μπορούσε να έχει σκάφος απάντηση αφενός στο τουρκικό TCG Anadolu αφετέρου στο ακόμα μεγαλύτερο εθνικό αεροπλανοφόρο το οποίο βρίσκεται υπό ναυπήγηση.

Το νησιωτικό αυτό κράτος του Ινδικού αποκτά μια μονάδα επιφανείας μέσω της οποίας θα μπορεί να ασκεί αεροπορικό έλεγχο τόσο στον Ινδικό όσο και στον Ειρηνικό ωκεανό στις περιοχές που εκτείνεται η δικαιοδοσία της.

Η συμφωνία είναι αξίας 430 εκατ. $ έχουν καθοριστεί εξωτερικοί και εσωτερικοί πιστωτές, μέσω των οποίων θα καλυφθεί το κόστος του ίδιου του πλοίου και του εξοπλισμού που απαιτείται για τη λειτουργία του.

Το σκάφος έχει μέγιστο εκτόπισμα 14.500 τόνων, μήκος 180 μέτρων και όσο βρισκόταν σε υπηρεσία με το ιταλικό Ναυτικό επιχιερούσαν έως και 18 μαχητικά AV-8B Harrier II και ελικόπτερα.

Το Giuseppe Garibaldi υπηρέτησε ιταλικό Ναυτικό για σχεδόν 40 χρόνια (είναι ναυπήγησης 1983) και μετά τον εκσυγχρονισμό, θα είναι δυνατή η χρήση του ως πλατφόρμα εκτόξευσης για μη επανδρωμένα αεροσκάφη.

Με τη σειρά του, το νέο αεροπλανοφόρο Trieste αντικατέστησε τον Giuseppe Garibaldi στον ιταλικό Στόλο.

Θα μπορούσε να «γεφυρώνει» το ενιαίο του αμυντικού χώρου με την Κύπρο και θα κυριαρχούσε στη θαλάσσια περιοχή από την Αδριατική μέχρι ανατολικά της Κρήτης!

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ