Τον Σεπτέμβριο ξεκινούν οι δοκιμές του αμερικανικού Ναυτικού στο σκάφος LCS-21 USS Minneapolis-Saint Paul στο οποίο έχουν γίνει οι απαραίτητες επεμβάσεις για την διόρθωση των προβλημάτων στο πολύπλοκο και προβληματικό σύστημα μετάδοσης κίνησης το οποίο συνδέει τους αεριοστρόβιλους με τους κινητήρες ντίζελ.

Πρόκειται πρακτικά για τα ίδια σκάφη παράκτιας άμυνας τα οποία μετέχουν ως υποψήφια για το πρόγραμμα φρεγατών του ΠΝ, τα οποία εκτός από ακατάλληλα επιχειρησιακά είναι και ακατάλληλα σε ότι αφορά τη μηχανολογική τους αξιοπιστία .

Τον Ιανουάριο το αμερικανικό Ναυτικό είχε ανακοινώσει ότι σταματά τις παραλαβές νέων πλοίων της κλάσης Freedom μετά την διαπίστωση ότι το σύστημα μετάδοσης κίνησης της RENK AG ήταν ελαττωματικό παρουσιάζοντας σοβαρές αστοχίες.

Συνολικά 13 σκάφη  της κλάσης Freedom θα απαιτηθεί να υποστούν εργασίες στο σύστημα.

Τα πλοία στα οποία έχουν παρουσιαστεί προβλήματα είναι προς το παρόν αναγκασμένα να χρησιμοποιούν είτε τους αεριοστρόβιλους MT-30  μόνο είτε τους κινητήρες ντίζελ περιορίζοντας σημαντικά τις επιδόσεις των σκαφών.

Το αμερικανικό Ναυτικό, η κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin και η RENK AG είχαν δοκιμάσει τον περασμένο Μάρτιο στην Γερμανία το πακέτο της μηχανολογικής επέμβασης στο LCS-21.

Όπως αναφέρεται το σκάφος θα δοκιμαστεί σε όλα τα σενάρια που αφορούν τη λειτουργία του συνόλου  του συστήματος πρόωσης, πριν το αμερικανικό Ναυτικό κάνει δεκτό το πλοίο. Οι μηχανολογικές επεμβάσεις θα εφαρμοστούν παράλληλα και στα υπό ναυπήγηση   USS Marinette (LCS-25), USS Nantucket (LCS-27)Beloit (LCS-29) και στο τελευταίο  USS Cleveland (LCS-31) τα οποία και θα φέρουν τις βελτιώσεις εξ αρχής.

Βέβαια δύο θέματα παραμένουν  άγνωστα: Πρώτον τι θα γίνει στην περίπτωση που το LCS-21 δεν κκατάφρει να περάσει τις δοκιμές με επιτυχία, δηλαδή να παρουσιαστούν εκ νέου νέα προβλήματα στο σύστημα μετάδοσης κίνησης και ποιος θα πληρώσει για τις μεγάλου κόστους και χρονοβόρες επισκευές στα υπόλοιπα σκάφη της κλάσης.

Τα μόνα πλοία που δεν επηρεάζονται από τους περιορισμούς είναι τα USS Freedom (LCS-1) και USS Fort Worth (LCS-3), τα οποία ναυπηγήθηκαν με διαφορετικό σύστημα μετάδοσης κίνησης.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ