Μορφή «χιονοστιβάδας» παίρνουν  οι συνεχείς  παραγγελίες του μεταφορικού αεροσκάφους C-390 που παράγει η EMBRAER έναντι του κύριου ανταγωνιστή του του αμερικανικού C-130J.

Μετά την Σαουδική Αραβία η οποία παρήγγειλε  33 νέα C-390/ KC-390 έναντι του C-130J, η Νότια Κορέα ήταν η χώρα που προχώρησε σε νέα παραγγελία C-390 νικώντας κατά κράτος στη σχετική αξιολόγηση τόσο το  αεροσκάφους της Lockheed Martin όσο και το ευρωπαϊκό A400M που πρόβαλλαν ως ανταγωνιστές.

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα του νοτιοκορεάτικου Τύπου, η Αεροπορία της χώρας επέλεξε το βραζιλιάνικο C-390 έναντι του C-130J της Lockheed Martin και του Α-400Μ της Airbus.

Το C-390 Millennium της EMBRAER  κυριάρχησε ολοκληρωτικά, όπως αναφέρεται, στη συγκριτική αξιολόγηση της Νότιας Κορέας έναντι των άλλων δυο υποψηφιοτήτων τόσο ως προς το κόστος απόκτησης/ κύκλου ζωής όσο και ως προς τις πτητικές επιδόσεις και γενικότερες επιχειρησιακές ικανότητες.

Ήδη το μεταφορικό αεροσκάφος της EMBRAER έχει παραγγελθεί βρίσκεται σε υπηρεσία εκτός της Βραζιλίας, με τις   Πορτογαλία, Αυστρία, Τσεχία, Ολλανδία, Ουγγαρία, Σαουδική Αραβία και τώρα εάν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες  και με τη Νότια Κορέα.

Η ΠΑ η οποία βρίσκεται σε διαδικασία αναζήτησης νέου μεταφορικού αεροσκάφους έχει ουσιαστικά, χωρίς να εξετάσει εναλλακτικές λύσεις, θέσει προπορεία για το C-130J το κόστος απόκτησης του οποίου όμως είναι αστρονομικό καθώς για τέσσερα νέας παραγωγής αεροσκάφη συν δύο μεταχειρισμένα αυτό ανέρχεται στα 1,4 δισ.$ ενδεχομένως και παραπάνω.

Την ίδια ώρα το συμβόλαιο της Αυστρίας για 4 C-390 ανήλθε σε λίγο παραπάνω από 550 εκατ. €.

Είναι απορίας άξιο για ποιο λόγο η ΠΑ δεν εξετάζει τη λύση του C-390 το οποίο έχει επικρατήσει έναντι του C-130J σε όσες χώρες έχουν πραγματοποιήσει σχετική αξιολόγηση και αντ΄ αυτού θέλει να προχωρήσει σε απευθείας ανάθεση σε ένα αεροσκάφος που δεν θα καλύπτει τις επιχειρησιακές της ανάγκες.

Φυσικά το ερώτημα είναι ρητορικό. Στην Ελλάδα ζούμε άλλωστε…

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ