Η προμήθεια επιπλέον μαχητικών αεροσκαφών F-35 Lightning II μπορεί να καθυστερήσει, εάν δεν υπάρξει πρόοδος σε δύο ζητήματα, αυτό υποστήριξε χθες ο Βρετανός υπουργός Άμυνας. 

Τα δύο ζητήματα είναι η μείωση του κόστους υποστήριξης των αεροσκαφών και η γρήγορη ενσωμάτωση των βλημάτων Meteor στο αεροσκάφος.

Όπως δήλωσε ο Wallace, σε κοινοβουλευτική επιτροπή, είχε στη διάθεση του κονδύλια για την προμήθεια επιπλέον F-35 Lightning II, εκτός των 48 που ήδη έχει προμηθευτεί η Μεγάλη Βρετανία, αλλά δεν προχώρησε σε νέα παραγγελία διότι πρώτα θέλει να δει πρόοδο στο ζήτημα της μείωσης του κόστους υποστήριξης και στην ενσωμάτωση των Meteor.

«Είναι σημαντικό για εμένα να πω στην BAE Systems, τη Lockheed Martin και όλους τους άλλους προμηθευτές ότι είναι προς το συμφέρον σας να διατηρήσετε το κόστος υποστήριξης χαμηλά επειδή απλά δεν θέλω να κωλύσω σε έναν τεράστιο λογαριασμό από τον οποίο δεν μπορών να ξεφύγω», δήλωσε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε «επίσης είναι σημαντικό να συνεχίσουμε με την προγραμματισμένη ενσωμάτωση του Meteor στο F-35. Δεν θέλω να καταλήξω στο τέλος της ουράς για το θέμα αυτό και είναι προς τι συμφέρον σας, αν θέλετε να αγοράσω περισσότερα F-35, να κρατήσετε τα κόστη χαμηλά και να ενσωματώσετε τον ευρωπαϊκό πύραυλο στο αεροσκάφος … Χρειαζόμαστε περισσότερα από 48 αεροσκάφη, αλλά δεν θα δώσω λευκή επιταγή στους κατασκευαστές».

Αρχικά η Μεγάλη Βρετανία δήλωσε ότι θα αποκτήσει συνολικά 138 F-35, αλλά αυτό πια δεν είναι βέβαιο. Επίσης, η Βρετανική Αεροπορία θέλει να έχει τους Meteor και τα βλήματα προσβολής Spear ενσωματωμένα στα F-35B του Ναυτικού μέχρι το 2024. Το 2017 το βρετανικό υπουργείο Άμυνας υπέγραψε σύμβαση ύψους £ 41 εκατομμυρίων με την MBDA για την πιστοποίηση μιας έκδοσης του Meteor ικανής να ενσωματωθεί εσωτερικά του F-35. Απαντώντας στον Wallace, ο εκπρόσωπος τύπου της Lockheed Martin δήλωσε: «Κατανοούμε ότι το ζήτημα του κόστους υποστήριξης των F-35 είναι σημαντικό. Μέσω σημαντικών επενδύσεων έχουμε μειώσει το δικό μας μέρος του κόστους ανά ώρα πτήση του F-35 κατά 44% τα τελευταία πέντε χρόνια και αναμένουμε και άλλη μείωση κατά 40% τα επόμενα πέντε χρόνια, μέσω συνεργασίας με τις κυβερνήσεις των ΗΠΑ, της Μεγάλης Βρετανίας, τους προμηθευτές μας και τη βιομηχανία».

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ