Ακόμη και το σενάριο της τρομοκρατίας μπαίνει στα πιθανά της αεροπορικής τραγωδίας με τη συντριβή του αεροσκάφους Airbus A320 της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας Germanwings, κατά την οποία έχασαν τη ζωή τους 150 άνθρωποι. Πάντως, πρίν από λίγη ώρα δημοσίευμα της εφημερίδας “Daily Mail” αναφέρει πως το συγκεκριμένο αεροσκάφος είχε καθηλωθεί στο έδαφος 24 ώρες πρίν πετάξει για το μοιραίο δρομολόγιο με προβλήματα στο σύστημα προσγείωσης.  

Σύμφωνα με αναφορές που μεταδίδει αυτή την ώρα η εφημερίδα “Daily Mail” το αεροσκάφος της Germanwings είχε προβλήματα στο σύστημα προσγείωσης και γι αυτό 24 ώρες πριν πετάξει τελικά προς την καταστροφή είχε καθηλωθεί στο έδαφος και δεν είχε πραγματοποιήσει την πτήση Βαρκελώνη-Ντίσελντορφ.  Δε θεωρείται άλλωστε τυχαίο ότι σήμερα πολλές πτήσεις της εταιρείας έχουν καθηλωθεί γιατί οι πιλότοι και το πλήρωμα αρνούνται να ταξιδέψουν!

Την ίδια στιγμή, οι εικόνες από το σημείο της τραγωδίας, όπου πρίν 52 χρόνια είχε συμβεί ένα ακόμη τραγικό αεροπορικό δυστύχημα με αεροπλάνο της Air France, συγκλονίζουν.  Από τα ξημερώματα έχουν ξεκινήσει οι έρευνες στις Γαλλικές Άλπεις για τον εντοπισμό του δεύτερου μαύρου κουτιού και προκειμένου να περισυλλεγούν όσα περισσότερα στοιχεία θα βοηθήσουν στη λύση του μυστηρίου για το τί πραγματικά συνέβη στα 8 τραγικά λεπτά πριν από τη συντριβή.

Αρχικώς, φάνηκε πως μία ξαφνική αποσυμπίεση στην καμπίνα του αεροσκάφους προκάλεσε τη συντριβή, αλλά όλα πλέον τίθενται υπο το πρίσμα και της τρομοκρατικής ενέργειας, καθώς θεωρείται πολύ πιθανό της συντριβής να προηγήθηκε έκρηξη. Αυτό προκύπτει και από το ότι τα συντρίμμια του αεροσκάφους είναι πολύ μικρά και διασκορπισμένα σε μία μεγάλη ακτίνα. 

Στις 15.00 ώρα Ελλάδος αναμένεται να μεταβούν στο σημείο των ερευνών ο Γάλλος πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ, η Γερμανίδα καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ και ο Ισπανός πρωθυπουργός Μαριάνο Ραχόι.

Δεκάδες αστυνομικοί και διασώστες πρόκειται να μεταβούν στην πολύ δύσβατη περιοχή των Άλπεων της Άνω Προβηγκίας, σε υψόμετρο 1.500 μέτρων, όπου συνετρίβη το αεροσκάφος της θυγατρικής εταιρείας χαμηλού κόστους της Lufthansa, το οποίο είχε αναχωρήσει το πρωί της Τρίτης από τη Βαρκελώνη με προορισμό το Ντίσελντορφ, με 144 επιβάτες και εξαμελές πλήρωμα. 

Στο μεταξύ, εικόνες που κάνουν το γύρο του κόσμου εμφανίζουν συντρίμμια του αεροσκάφους καθώς και πτώματα διασκορπισμένα στην πλαγιά του βουνού, μακριά από κατοικίες και δρόμους πρόσβασης. Για «δραματικές εικόνες» έκαναν λόγο χθες πέντε υπουργοί της γαλλικής, της γερμανικής και της ισπανικής κυβέρνησης που μετέβησαν στον τόπο της τραγωδίας. «Είναι εικόνες φρίκης, είναι μια τρομερή τραγωδία» δήλωσε ο γερμανός ΥΠΕΞ Φρανκ Στάινμαϊερ.

Φως στα αίτια της τραγωδίας αναμένεται να ρίξει η εξέταση του ενός εκ των δύο μαύρων κουτιών που εντοπίστηκαν στις Άλπεις. Το μαύρο κουτί μεταφέρθηκε στο Γραφείο Διερεύνησης Ατυχημάτων που ερευνά τα αίτια της καταστροφής, δήλωσε ο εισαγγελέας της Μασσαλίας, Μπρις Ρομπέν, στο τηλεοπτικό δίκτυο BFMTV.

Η Germanwings ανακοίνωσε πως 67 Γερμανοί επέβαιναν στο αεροπλάνο, μεταξύ των οποίων δύο μωρά και 16 έφηβοι που επέστρεφαν από σχολική ανταλλαγή με Ισπανούς μαθητές. Σύμφωνα με την αντιπρόεδρο της ισπανικής κυβέρνησης, Σοράγια Σάενθ ντε Σανταμαρία, ο κατάλογος των επιβατών περιλαμβάνει «45 επιβάτες με ισπανικά επώνυμα», η εθνικότητα των οποίων μένει πάντως να ταυτοποιηθεί.

Το Σύδνεϋ ανακοίνωσε επισήμως το θάνατο δύο Αυστραλών, ενώ το Υπουργείο Εξωτερικών της Κολομβίας εξέφρασε τη λύπη του για το θάνατο δύο Κολομβιανών και ο Βέλγος ΥΠΕΞ για το θάνατο τουλάχιστον ενός Βέλγου πολίτη, θυμάτων της τραγωδίας. Ένας Δανός και δύο Αργεντινοί επέβαιναν επίσης στο μοιραίο αεροσκάφος, σύμφωνα με την Κοπεγχάγη και το Μπουένος Άιρες, ενώ το Μεξικό έκανε λόγο για ενδεχόμενη παρουσία σ’ αυτό τριών Μεξικανών.

Το βράδυ της Τρίτης το Λονδίνο έκανε γνωστό πως στο αεροπλάνο επέβαιναν ενδεχομένως και Βρετανοί. Το Τόκιο ανακοίνωσε σήμερα το πρωί πως τα ονόματα δύο Ιαπώνων, που διέμεναν στο Ντίσελντορφ, περιλαμβάνονται στον κατάλογο των επιβατών του Airbus A320.

Δύο τραγουδιστές της Όπερας του Ντίσελντορφ, ο βαρύτονος μπάσος Όλεγκ Μπρίγιακ 54 ετών, και η κοντράλτο Μαρίνα Ράντνερ 33 ετών, βρίσκονταν επίσης στο αεροπλάνο έπειτα από εμφάνισή τους στη Βαρκελώνη. Η Ράντνερ συνοδευόταν από τον σύζυγό της και το μωρό της.

Στην Ισπανία κηρύχθηκε τριήμερο εθνικό πένθος από τα μεσάνυχτα της Τρίτης, ανακοίνωσε η Σοράγια Σάενθ ντε Σανταμαρία. «Επιπλέον, καλούμε σε ενός λεπτού σιγή αύριο (σήμερα, Τετάρτη) το μεσημέρι σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες» πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τα ισπανικά Μέσα ενημέρωσης, μεταξύ των επιβατών περιλαμβάνονταν ο βαρύτονος Oleg Bryjak και η σοπράνο María Radner. Παράλληλα, η El Mundo, έδωσε στη δημοσιότητα φωτογραφίες επιβατών της πτήσης 4U9525.

«Οι υπηρεσίες μας βρίσκονται σε στενή επαφή και προσπαθούμε να επιβεβαιώσουμε πόσοι Αμερικανοί μπορεί να βρίσκονταν μέσα στο αεροσκάφος» δήλωσε ο Μπάρακ Ομπάμα μιλώντας στους δημοσιογράφους.

«Η ταχεία απώλεια ύψους του αεροπλάνου παραμένει προς το παρόν ανεξήγητη» ανέφερε χθες ο εισαγγελέας Ρομπέν στο BFMTV. «Δεν υπήρξε καμιά επαφή ασυρμάτου από τη στιγμή που το αεροπλάνο έχασε ύψος» και πριν συντριβεί στον ορεινό όγκο, πρόσθεσε. «Οι ελεγκτές της εναέριας κυκλοφορίας προσπάθησαν να επικοινωνήσουν μέσω ασυρμάτου και δεν έλαβαν καμιά απάντηση», σύμφωνα με τον ίδιο.

«Στο στάδιο αυτό θεωρούμε πως πρόκειται για ένα δυστύχημα και οτιδήποτε άλλο αποτελεί εικασία» είχε δηλώσει προηγουμένως η Χάικε Μπίρλενμπαχ, αντιπρόεδρος της Lufthansa, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στη Βαρκελώνη.

Η καταστροφή σημειώθηκε σε έναν ορεινό όγκο όπου δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση οχήματα και ο οποίος φθάνει σε ύψος 2.000 μέτρων.

Σύμφωνα με τον στρατηγό της Χωροφυλακής Νταβίντ Γκαλτιέ, «είναι ένα σημείο πολύ δύσκολα προσβάσιμο, στο οποίο μπορεί κάποιος να φθάσει μόνο με ελικόπτερο».

«Τα πιο μεγάλα κομμάτια από πτώματα που έχουν εντοπισθεί δεν είναι μεγαλύτερα απ’ αυτήν τη μικρή βαλίτσα» δήλωσε ένας ερευνητής.

Σύμφωνα με τον εισαγγελέα της Μασσαλίας, «δέκα ιατροδικαστές και τρεις ανθρωπολόγοι» θα μεταβούν σήμερα στον τόπο της τραγωδίας για την ταυτοποίηση των θυμάτων με τη βοήθεια δειγμάτων DNA.

Ανάμεσα στα αναρίθμητα συντρίμμια, «μόνο το σύστημα προσγείωσης μπορεί να αναγνωριστεί», επιβεβαίωσε ένας άλλος ερευνητής. Τα στοιχεία αυτά δείχνουν ότι το αεροπλάνο διαλύθηκε κατά τη σύγκρουσή του στη βραχώδη πλαγιά.Φωτογραφίες και βίντεο από το σημείο της συντριβής

 

Μονάδες έκτακτης ανάγκης έσπευσαν στο σημείο της συντριβής 

Οι πτήσεις των ελικοπτέρων που μεταφέρουν τους ερευνητές στον τόπο της συντριβής του Airbus A320 της Germanwings επανελήφθηκαν σήμερα το πρωί από το αεροδρόμιο της Σεν-λεζ-Αλπ (νότιες γαλλικές Άλπεις), όπως έγινε γνωστό από δημοσιογράφο του Γαλλικού Πρακτορείου.

Τέσσερα ελικόπτερα της Χωροφυλακής προσγειώθηκαν λίγο πριν από τις 09:00 (ώρα Ελλάδας) στο εν λόγω αεροδρόμιο, στο οποίο βρίσκονται περίπου 30 άτομα, τα περισσότερα ένστολα. 

Όλα τα ενδεχόμενα πρέπει να εξετασθούν για να εξηγηθεί γιατί το γερμανικό Airbus A320 συνετρίβη χθες, Τρίτη, σε πλαγιά των Άλπεων, όμως μια τρομοκρατική επίθεση δεν είναι το πιο πιθανό σενάριο, δήλωσε σήμερα ο γάλλος υπουργός Εσωτερικών Μπερνάρ Καζνέβ στον ραδιοσταθμό RTL.

Ο υπουργός εξήγησε πως “τα συντρίμμια του αεροπλάνου είναι συγκεντρωμένα σε μια επιφάνεια 15 στρεμμάτων, είναι ασφαλώς μια σημαντική έκταση επειδή η πρόσκρουση ήταν ισχυρή, αλλά αυτό δείχνει πως το αεροπλάνο φαίνεται ότι δεν εξερράγη” και γι’ αυτό το τρομοκρατικό σενάριο “δεν είναι το σενάριο που προκρίνουμε”.

Ο Καζνέβ επιβεβαίωσε πως το μαύρο κουτί που βρέθηκε χθες ήταν ο καταγραφέας ήχων και συνομιλιών στο πιλοτήριο και πρόσθεσε πως έχει υποστεί ζημιές, αλλά εξακολουθεί να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αντληθούν πληροφορίες.

Νωρίτερα πηγή προσκείμενη στην έρευνα είχε δηλώσει πως το CVR (cockpit voice recorder, το μαύρο κουτί στο οποίο καταγράφονται όλοι οι ήχοι και οι συνομιλίες στο πιλοτήριο) βρέθηκε, έχει υποστεί ζημιές και μεταφέρθηκε σήμερα το πρωί στο BEA (Γραφείο Ερευνών και Αναλύσεων) στο Παρίσι, ενώ συνεχίζεται η αναζήτηση του δεύτερου μαύρου κουτιού, στο οποίο καταγράφονται τα δεδομένα της πτήσης.

Η εξέταση του CVR θα επιτρέψει στους ερευνητές να ακούσουν τις συνομιλίες ανάμεσα στους πιλότους, αλλά επίσης όλους τους ήχους και τις ανακοινώσεις που ακούσθηκαν στο πιλοτήριο και τους συναγερμούς που μπορεί ενδεχομένως να ήχησαν.

Μια λεπτομερέστερη ακουστική ανάλυση μπορεί επίσης να επιτρέψει να γίνει γνωστή για παράδειγμα η κατάσταση λειτουργίας των κινητήρων.

Όμως, μόνον η εξέταση και των δύο μαύρων κουτιών θα επιτρέψει στους ερευνητές να κατανοήσουν με βεβαιότητα τις ακριβείς συνθήκες της τραγωδίας. Διότι το δεύτερο μαύρο κουτί, το FDR (flight data recorder, καταγραφέας δεδομένων πτήσης), καταγράφει δευτερόλεπτο το δευτερόλεπτο όλες τις παραμέτρους σε 25 ώρες πτήσης (ταχύτητα, ύψος, πορεία…).

Υπεύθυνοι του BEA, στο οποίο έχει ανατεθεί η έρευνα αυτή, πρόκειται να δώσουν συνέντευξη Τύπου στην έδρα του Γραφείου σήμερα στις 17:00 (ώρα Ελλάδας) στο Μπουρζέ, προάστιο του Παρισιού.

ο Airbus ήταν ένα από τα παλαιότερα για το μοντέλο A320, καθώς ξεκίνησε τις πτήσεις το 1991, με τα χρώματα της γερμανικής Lufthansa. Ο πιλότος της πτήσης είχε εμπειρία δέκα χρόνων. Το αεροσκάφος έφτασε στα 38.000 πόδια και στη συνέχεια άρχισε να χάνει ύψος. Στα 6.800 πόδια χάθηκε η επαφή με τον πύργο ελέγχου.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι έχανε 3.000 με 4.000 πόδια το λεπτό, κάτι που σύμφωνα με τους ειδικούς είναι φυσιολογικό μόνο όταν τα αεροσκάφη βρίσκονται σε διαδικασία προσγείωσης.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr 

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ