Μετά από 45 χρόνια η ιαπωνική αεροπορία απέσυρε τα μεταφορικά αεροσκάφη YS-11M θα αντικατασταθούν από 6 αμερικανικά μεταχειρισμένα KC-130R.

Το  YS-11 ήταν ένα χαμηλοπτέρυγο δικινητήριο αεροσκάφος 60 θέσεων.

Η κατασκευή ήταν ιαπωνικής της Nihon Aircraft Manufacturing Corporation με κινητήρες της Rolls-Royce με τους ισχύος 2,275 kW (3,050hp) Rolls-Royce Dart RDa.10/1 να είναι η επιλογή.

Τα ηλεκτρονικά είναι ιαπωνικής κατασκευής ενώ θεωρούνταν κατά 50% καλύτερο από το ολλανδικό Fokker F27 Friendship.

Το NAMC YS-11 σε Ελληνική υπηρεσία

Το 1970 η Ολυμπιακή Αεροπορία προμηθεύτηκε τα νέα αεροσκάφη YS-11A της ιαπωνικής εταιρείας NIHON τα οποία θα αντικαθιστούσαν σταδιακά τα παλιά Douglas DC-3 και DC-6 στις πτήσεις του εσωτερικού. Η πορεία του αεροσκάφους όμως σημαδεύτηκε από δύο πολύνεκρα δυστυχήματα.

Το πρώτο, στις 21 Οκτωβρίου 1972, όταν ένα YS-11A της Ολυμπιακής συνετρίβη στις ακτές της Βούλας Αττικής. 37 από τους επιβαίνοντες πνίγηκαν, ενώ 19 κατάφεραν να σωθούν φτάνοντας στην ακτή. Το δεύτερο συνέβει στις 26 Νοεμβρίου 1976, όταν ένα αεροσκάφος που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα – Λάρισα – Κοζάνη, συνετρίβη κοντά στην Κοζάνη σκοτώνοντας τους 50 επιβαίνοντες.

Το 1980 έξι (6) από τα YS-11A της Ο.Α. παραδόθηκαν στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία και εντάχθηκαν στην 356 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών. Το αεροσκάφος Νήσος Σαμοθράκη μετατράπηκε σε αεροσκάφος ελέγχου ραδιοβοηθημάτων. Μάλιστα ήταν και το μοναδικό αεροσκάφος το οποίο δεν φορούσε χρώματα παραλλαγής, αλλά ήταν βαμμένο με χαρακτηριστικά χρώματα, άσπρο – κόκκινο, μπλε. Ήταν σε πτητική κατάσταση μέχρι τον Αύγουστο του 2008.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr  

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ