Δεν συμετέχει η Ελλάδα στην κοινή ευρωπαϊκή δύναμη αεροσκαφών-τάνκερ

Αν και στην σύνοδο του ΝΑΤΟ στο Καρντιφ, είχε αποφασιστεί να συμμετέχει και η Ελλάδα στην ανάπτυξη της δύναμης αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού αυτό δεν φαίνεται τελικά να συμβαίνει ακόμα και αν άλλες ευρωπαϊκές χώρες αποφασίζουν να ενώσουν τις δυνάμεις τους για την δημιουργία ενός κοινού στόλου για να καλύψει τις ανάγκες σμε αεροπορικά μέσα στις κατηγορίας.
Ο λόγος για τις Ολλανδία, Πολωνία και Νορβηγία που ξεκινάνε προκαταρτικές συνομιλίες για την προμήθεια του A-330MRTT μετά από την προεπιλογή που στηρίχθηκε στα πλαίσια της χαμηλής τιμής, επιχειρησιακής ετοιμότητας και λόγω του ότι το αεροσκάφος βρίσκεται σε χρήση με την RAF και θα μπει σε υπηρεσία και με την γαλλική αεροπορία.
Στόχος είναι να μπει σε υπηρεσία το πρώτο αεροσκάφος το 2019 όταν θα αποσύρεται και το πρώτο ολλανδικό KDC-10 που βρίσκεται σε υπηρεσία σήμερα.
Η συνεργασία των χωρών γίνεται στα πλαίσια της υπηρεσίας υποστήριξης του NATO (NSPA: NATO Support Agency) και η οποία ανέθεσε στον οργανισμού διαχείρισης κοινών αμυντικών προγραμμάτων OCCAR (Organisation Conjointe de Coopération en matière d’ARmement) την προετοιμασία των διαπραγματεύσεων με την Airbus Defence and Space για την πιθανή προμήθεια αριθμού αεροσκαφών A330 MRTT.
Έτσι η Ελλάδα για ακόμα μια φορά χάνει μια ευκαιρία για την προμήθεια ενός συστήματος απαραίτηου για την κάλυψη της ΑΟΖ σε Ελλάδα και Κύπρο.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr