Oι παραδοσιακές αεροπορικές εταιρίες βρίσκονται στα πρόθυρα “νευρικής κρίσης” για να μην πούμε την λέξη “κλεισίματος” από τις αεροπορικές εταιρίες «χαμηλού κόστους» που αποκτούν κυρίαρχη θέση πλέον σε όλες τις αγορές.

Η Ryanair αφού με την πλήρη αξιοποίηση του μοντέλου χαμηλού κόστους απέσπασε μεγάλο μερίδιο της ευρωπαϊκής αεροπορικής αγοράς αλλάζει πλέον την περιβόητη αναθεωρημένη γεωγραφία που χρησιμοποιούσε (π.χ. το κατά τη εταιρία «Brussels South Airport» είναι στην πραγματικότητα το Charleroi που βρίσκεται σε απόσταση 60 χιλιομέτρων από τις Βρυξέλλες) και εφορμά στα κύρια αεροδρόμια. Μάλιστα, σύντομα η Ryanair θα αρχίσει πτήσεις από και προς το Zaventem, που είναι το κύριο αεροδρόμιο των Βρυξελλών.

Στην Ελλάδα πουλάει εισιτήρια στο 1/3 του κόστους της Aegean Αirlines σε εσωτερικά δρομολόγια και στα δρομολόγιά της δεν πέφτει “ούτε καρφίτσα”.

Στις ΗΠΑ η εξορμούσα από το Τέξας Southwest Airlines, που αποτέλεσε το θεωρητικό πρότυπο για τις ευρωπαϊκές εταιρίες χαμηλού κόστους γιγαντώθηκε και αποτελεί πλέον τον μεγαλύτερο αερομεταφορέα στο εσωτερικό των ΗΠΑ (σε ετήσια βάση μεταφέρει 110 εκατ. επιβάτες σε 100 προορισμούς), ενώ κάνει και τα πρώτα βήματα της στις αγορές του εξωτερικού.

Ας σημειωθεί ότι η Southwest Airlines με τον σκληρό ανταγωνισμό που δημιούργησε ανάγκασε τις μεγάλες αμερικανικές «παραδοσιακές» αεροπορικές εταιρίες (Delta Airlines, United Airlines και American Airlines) να αναδιαρθρωθούν εγκαταλείποντας σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό τις συνήθειες του παρελθόντος.

Η Lufthansa αντιμετωπίζει προβλήματα (οι απεργίες του προσωπικού της έχουν άμεση σχέση με τη δημιουργία εταιρίας χαμηλού κόστους), ενώ το ίδιο ισχύει για την Air France-KLM. Μάλιστα σήμερα η “ελληνική” Easy Jet είναι πλέον η δεύτερη εγχώρια αεροπορική εταιρία της Γαλλίας και ο κύριος ανταγωνιστής της Air France-KLM.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ