Το νέο αεροσκάφος «πέμπτης» γενιάς της Κίνας J-31 τον οποίο πραγματοποίησε την πρώτη του δημόσια πτητική επίδειξη κατά τη διάρκεια του Zhuhai air show έχει γίνει στόχος αρνητικών κριτικών από τα ΜΜΕ της Κίνας. Κύρια αιτία των κριτικών αυτών η ποσότητα του καπνού που έβγαινε από τους κινητήρες γεγονός που αποδεικνύει σύμφωνα με τα δημοσιεύματα την ελλιπή καύση του καυσίμου από τους κινητήρες.

Όπως αναφέρει το .wantchinatimes υπάρχουν δύο κινητήρες που δοκιμάζονται στο J-31: Ο πρώτος είναι ο RD-93 ο οποίος χρησιμοποιείται στα μαχητικά MiG-29 και θα είναι τοποθετημένος στα αεροσκάφη που προορίζονται για εξαγωγές και ο άλλος είναι νέος κινεζικός κινητήρας WS-13 ο οποίος συνιστά εξελιγμένο αντίγραφο  του RD-93.

Δεν έχει αποσαφηνιστεί ποιος από τους δύο κινητήρες χρησιμοποιήθηκε στην επίδειξη του J-31.

Στο μεταξύ ο αντιναύαρχος του κινεζικού Ναυτικού Zhang Zhaozhong είχε δηλώσει σε ομιλία του πως η ανάστροφη μηχανική που εφαρμόζει η Κίνα έχει και τους περιορισμούς της και ότι θα χρειαστούν κάποια χρόνια ακόμη μέχρι η χώρα να μπορέσει να αναπτύξει αποκλειστικά δικούς της κινητήρες.

Ο Zhang είπε πως η ανάπτυξη ενός αεροπορικού κινητήρα εμπεριέχει τόσο  μηχανική εξέλιξη όσοι και ψηφιακή –στο σύστημα ελέγχου και στο λογισμικό του- και το δεύτερο είναι πολύ πιο δύσκολο να αναπτυχθεί από το π0ρώτο. Ταυτόχρονα ο Zhang θεωρεί πως το J-31 είναι πολύ βαρύ για την κατηγορία του.

Στο μεταξύ ο αναλυτής του ινστιτούτου Teal Group Richard Aboulafia δήλωσε πως οι προοπτικές  εξαγωγής του J-31 δεν είναι τόσο ευνοικές όπως αρχικά νόμιζαν κάποιοι.

Ο Aboulafia είπε πως οι χώρες που αγοράζουν κινεζικά οπλικά συστήματα είναι κατά κανόνα φτωχές, όπως  το Πακιστάν που αποτελεί και τον μεγαλύτερο πελάτη της Κίνας, και έτσι η χώρα πρέπει να αναζητήσει νέους πελάτες στην περιοχή της Ν.Α. Ασίας πολλοί όμως εξ αυτών έχουν τεταμένες σχέσεις με την Κίνα εξαιτίας διαφορών που έχουν να κάνουν με θαλάσσιες εκτάσεις.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ