Τουλάχιστον δύο πιλότοι της κινεζικής Αεροπορίας έχουν χάσει τη ζωή τους δοκιμάζοντας ναυτικά μαχητικά αεροσκάφη τα οποία πρόκειται να επιχειρούν από το κινεζικό αεροπλανοφόρο Liaoning σύμφωνα με είδηση η οποία έκανε την εμφάνισή της στον κινεζικό Τύπο.  

«Δύο δοκιμαστές πιλότοι της Μοίρας έδωσαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια των δοκιμών» ανέφερε στις 27 Αυγούστου ρεπορτάζ στο  οποίο γινόταν αναφορά για τους δοκιμαστές πιλότους των μαχητικών Shenyang J-15 Flying Shark και στις δοκιμές στο νέο κινεζικό αεροπλανοφόρο.

Η ελάχιστη αυτή αναφορά δεν παρείχε άλλες λεπτομέρειες ούτε για τις συνθήκες θανάτου των πιλότων ούτε για την κατάσταση των αεροσκαφών που πετούσαν. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Jane’s Defence Weekly μάλλον πρόκειται για δύο διαφορετικά δυστυχήματα.

Ο ναυτικός αναλυτής Eric Wertheim και συγγραφέας της έκδοσης του Ναυτικού Ινστιτούτου των ΗΠΑ για την παγκόσμια ναυτική ισχύ (U.S. Naval Institute’s Combat Fleets of the World) ανέφερε:

«Το γεγονός αυτό δεν με εξέπληξε. Η ναυτική Αεροπορία και ιδιαίτερα αυτή που σχετίζεται με το κατάστρωμα των αεροπλανοφόρων είναι μια πολύ δύσκολη δουλειά ειδικά όταν μόλις την ξεκινάς».

Μαθαίνουν τα μυστικά των πτήσεων από τα αεροπλανοφόρα από τους Βραζιλιάνους

Το J-15 είναι ένα αντίγραφο του ρωσικού ναυτικού μαχητικού Su-33 το οποίο έχει σχεδιαστεί για να επιχειρεί από το σχεδιασμένο στην ΕΣΣΔ και ναυπηγημένο στην Ουκρανία αεροπλανοφόρο  Liaoning. Σύμφωνα με πληροφορίες οι Κινέζοι μαθαίνουν τα μυστικά των επιχειρήσεων από αεροπλανοφόρα –και ελέω BRICS- από Βραζιλιάνους πιλότους ναυτικών μαχητικών οι οποίοι επιχειρούν από το πρώην γαλλικό αεροπλανοφόρο  κλάσης Clemenceau το BNS A12 São Paulo με αεροσκάφη  A-4 Skyhawk.

Παρόλα αυτά οι Κινέζοι είναι πολύ πιθανό να μάθουν τα μυστικά του «καταστρώματος» πολύ πιο γρήγορα και πολύ πιο αναίμακτα από τις ΗΠΑ.

Το 2013 ο αντιναύαρχος Ted Branch (τότε διοικητής της Αεροπορίας Ατλαντικού τώρα επικεφαλής της Διοίκησης πληροφοριών του ναυτικού) είχε πει σχετικά: «Οι Κινέζοι θα μάθουν πιο γρήγορα από ότι είχαμε εμείς, και θα αξιοποιήσουν τα διδάγματά μας» κατά τη διάρκεια του συνεδρίου EAST: Joint Warfighting 2013 στην Virginia Beach, Va.

Όπως σημειώνεται στο βιβλίο «100 χρόνια ναυτικής ιστορίας» του Robert C. Rubel. Το ναυτικό των ΗΠΑ έχασε από το 1949 μέχρι και το 1988 σχεδόν 12.000 αεροσκάφη και ελικόπτερα όλων των τύπων και 8.500 πληρώματα.

Όσο για την Κίνα και παρά τις αποκαλύψεις –έστω και κατά λάθος- προβλημάτων και δυστυχημάτων, η υπόθεση κινεζικό αεροπλανοφόρο απολαμβάνει την απόλυτη προτεραιότητα από το Πεκίνο και τα πληρώματα τόσο του σκάφους αλλά κυρίως των μαχητικών έχουν τον θαυμασμό όλου του κινεζικού λαού/.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ