Μετά από 8 χρόνια το… αποφάσισαν: Ραντάρ AESA για το Eurofighter Typhoon!
Με AESA ραντάρ θα είναι τα μελλοντικά Eurofighter Typhoon ύστερα από τη συμφωνία των τεσσάρων κρατών που απαρτίζουν ευρωπαϊκό αυτό πρόγραμμα να χρηματοδοτήσουν τις δοκιμές αναφορικά με ένα νέας τεχνολογίας ραντάρ ενεργούς ηλεκτρονικής σάρωσης.
Η απόφαση της κοινοπραξίας της Eurofighter έρχεται ουσιαστικά για να ενισχύσει τις εξαγωγικές επιδόσεις του αεροσκάφους σε μια αγορά όπου πλέον όλα τα μαχητικά αεροσκάφη ανταγωνίζονται το ένα το άλλο φέροντας ραντάρ AESA, ενώ το Typhoon διαθέτει ραντάρ μηχανικής σάρωσης.
Αυτό ανακοίνωσαν επίσημοι από τη Βρετανία, τη Γερμανία, την Ιταλία και την Ισπανία κατά τη διάρκεια του Farnborough υπογραμμίζοντας την δέσμευσή τους να στηρίξουν το πρόγραμμα του Captor-E.
«Είμαστε πεπεισμένοι ότι το συμβόλαιο για την έναρξη των δοκιμών του Captor-E θα υπογραφεί πριν το τέλος του έτους. Κάποιες από τις τέσσερεις χώρες έχουν κάνει τα απαραίτητα κάποιες άλλες απομένει να τα πράξουν» είπε ο CEO του Eurofighter Alberto Gutierrez.
Το βρετανικό υπουργείο έχει ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία δίνοντας συμβόλαιο στην BAE Systems ύψους 124 εκατ. $ για την πραγματοποίηση δοκιμών σε ένα πρωτότυπο ραντάρAESA το οποίο βασίζεται στο σύστημα Radar 1+ το οποίο επιδεικνύεται στο φετινό Farnborough στο αναπτυξιακό πρωτότυπο του αεροσκάφους IPA 5.
Το συμβόλαιο έχει διάρκεια 3 ετών και σε αυτό η BAE θα πραγματοποιήσει τις δοκιμές της τόσο στο έδαφος όσο και στον αέρα με έδρα στο Warton. Στο τέλος των δοκιμών η BAE θα ενημερώσει για την έναρξη της φάσης ενός μοντέλου πλήρους ανάπτυξης του συστήματος.
Το θέμα βέβαια είναι πότε όλες αυτές οι προσπάθειες θα αποδώσουν ουσιαστικούς καρπούς καθώς πρώτα και οι τέσσερεις χώρες θα πρέπει να συμφωνήσουν σε ένα σύστημα. Όπως και να έχει το αεροσκάφος θα προσφερθεί με ραντάρ AESA για εξαγωγές το νωρίτερο κοντά στο 2020.
Σημειώνεται πως το πρόγραμμα για ραντάρ AESA στο αεροσκαφος χρονολογείται από το 2006…
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr