Ο Διευθυντής του Προγράμματος JSF, Αντιπτέραρχος Κρις Μπόγκνταν ανακοίνωσε ότι αυξήθηκε το κόστος ανάπτυξης και κατασκευής του F-35. Σε σχέση με πέρυσι, παρατηρήθηκε αύξηση 1,8% λόγω καθυστερήσεων στην γραμμή παραγωγής και στην αποτυχία της Pratt & Whitney να μειώσει το κόστος του κινητήρα.

Σε απόλυτους αριθμούς το ποσοστό αύξησης είναι 7,4 δισεκατομμύρια δολλάρια σε σύγκριση με το 2012, ανεβάζοντας το συνολικό κόστος στα 398,58 δισ. δολλάρια, σύμφωνα με τα όσα περιλαμβάνονται στην σχετική μελέτη που παραδίδεται κάθε χρόνο στο Κονγκρέσσο. Σε επίπεδο τιμών ανά μονάδα, το αεροσκάφος θα φτάσει να πωλείται στα 162 εκατομμύρια δολλάρια, αν συνεχιστεί αυτός ο ρυθμός αύξησης.

Ωστόσο το Πεντάγωνο είναι αισιόδοξο για την έκβαση του προγράμματος τονίζοντας ότι το κόστος όλης της διαδικασίας προμήθειας (προμήθεια, λειτουργία, υποστήριξη) μειώθηκε κατά 15 δισεκατομμύρια. Άρα το κόστος ανά αεροσκάφος είναι στην πραγματικότητα 112 εκατομμύρια, που όταν μπει σε πλήρη παραγωγή το 2019 θα έχει πέσει στα 80 με 84 εκατομμύρια.

Αυτά μόνο καλά νέα μπορούν να χαρακτηριστούν για εμάς καθώς η ΤΗΚ θα αναγκαστεί να προμηθευτεί λιγότερα αεροσκάφη ή να μεταθέσει τις παραδόσεις χρονικά με στόχο να πέσει το κόστος δίνοντας έτσι χρόνο στην ΠΑ για τον σχεδιασμό των κινήσεών της για το μέλλον εκτός αν αποφασίσει να «χτυπήσει» δυναμικά και πάει στη ρώσικη λύση των SU-35++ που με κόστος στα 60εκ.δολάρια θα μπορέσει να χαρίσει στην δική μας ΠΑ την αεροπορική κυριαρχία στο Αιγαίο.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ