Προσγειώσεις με ισχυρό πλάγιο άνεμο είναι ένα πολύ συχνό φαινόμενο  στην πολιτική αεροπορία.

Σε περιπτώσεις πολύ ισχυρών ανέμων αλλά και ριπών κατά τη διάρκεια της προσγείωσης ο πιλότος πρέπει να στρέψει το αεροσκάφος προς την κατεύθυνση του ανέμου WCA  (Wind Correction Angle) με τη βοήθεια των αεροδυναμικών επιφανειών του συμπεριλαμβανομένου και του πηδαλίου διεύθυνσης αφήνοντας το αεροσκάφος να κάνει το λεγόμενο drift (πλαγιολίσθηση) , δηλαδή να πετάξει με πλάγιο ίχνος και λίγο πριν την επαφή με το διάδρομο να ευθυγραμμίσει με αυτόν.

Αυτή είναι  μια πάγια διαδικασία σε όλα τα αεροσκάφη αν και στα πολιτικά νέας γενιάς ο πιλότος απλά στρέφει το χειριστήριο προς την κατεύθυνση του ανέμου και την κίνηση όλων των αεροδυναμικών επιφανειών αναλαμβάνει το σύστημα πτήσης.

Με άλλα λόγια δεν βάζει ο πιλότος «πόδι» στο ποδωστήριο αλλά αυτό το αναλαμβάνει αυτόματο σύστημα. Μια τέτοια περίπτωση είναι και η προσγείωση του Α- 380 των Ταϊλανδικών  αερογραμμών στο αεροδρόμιο Narita του Τόκιο με πλάγιο άνεμο 27 μ/δευτ.

Δείτε και ορισμένα άλλα βίντεο με προσγειώσεις με ισχυρό πλάγιο άνεμο αλλά και ριπές ανέμου πάνω απο τον διάδρομο με την πλέον χαρακτηριστική όλων το γνωστό βίντεο του 747 τηςε KAL στο παλιό αεροδόμιο του Hong Kong το Kai Tak.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ