Στις 13 Σεπτεμβρίου δύο στρατηγικά βομβαρδιστικά B-2A Spirit και με ορμητήριο την ΑΒ  Whiteman στο Missouri πραγματοποίησαν μια αποστολή στον Ατλαντικό πετώντας από τις ακτές των ΗΠΑ έως την Ευρώπη για να ξαναγυρίσουν και να προσγειωθούν στη βάση τους.

Η αποστολή όπως ανέφεραν τα αμερικανικά ΜΜΕ ήταν  μια επίδειξη της ικανότητας της αμερικανικής Αεροπορίας να επιτύχει πλήγμα σε παγκόσμια κλίμακα ακολουθώντας το δόγμα CONUS (Continental US).

Επρόκειτο για το ίδιο σενάριο που είχε επαναληφθεί κατά τη διάρκεια της κρίσης στη Β. Κορέα με την πτήση 2 B-2A στις 28 Μαρτίου μέχρι τη Νότια Κορέα για να επιστρέψουν πίσω στη βάση τους χωρίς ενδιάμεση προσγείωση, όπως και στη Λιβύη όταν πραγματοποίησαν πραγματικές αποστολές βομβαρδισμού εναντίον των στρατευμάτων του Qaddafi.

Το ενδιαφέρον με την υπόθεση είναι πως και σε αντίθεση με τις προηγούμενες αποστολές CONUS οι οποίες ήταν σε απόλυτη μυστικότητα καθώς όλες οι επικοινωνίες είχαν πραγματοποιηθεί μέσω ασφαλών ζεύξεων η συγκεκριμένη αποστολή κρατήθηκε ανοικτή στο «κοινό» με τους ραδιοερασιτέχνες να μπορούν να παρακολουθούν τις επικοινωνίες.

Το γεγονός αυτό αποτέλεσε σίγουρα ένα μήνυμα   επίδειξης δύναμης   της Ουάσιγκτον τόσο προς τη Συρία όσο και προς τη Μόσχα ότι διατηρεί πάντα τη δυνατότητα βομβαρδισμού  του καθεστώτος του Bashar Al Assad.

Όπως προκύπτει από τις καταγραφές των ραδιοερασιτεχνών που παρακολούθησαν την πτήση αυτή τα δύο αεροσκάφη που πραγματοποίησαν τη συγκεκριμένη αποστολή στις 13 Σεπτεμβρίου είχαν τις κωδικές ονομασίες HAMAL 11 και 12 και απογειώθηκαν τις πρώτες ώρες της 13ης Σεπτεμβρίου με προορισμό το βόρειο Ατλαντικό. Πάνω από την περιοχή της Νέας Σκοτίας και στις 0800 zulu time (ουσιαστικά πρόκειται για την GMT στη στρατιωτική ορολογία),  ανεφοδιάστηκαν από 2 KC-135R με κωδικούς ETHYL B1 και B2.

Μετά το τέλος της διαδικασίας του ανεφοδιασμού που κράτησε σχεδόν 45 λεπτά  τα δύο αεροσκάφη κατευθύνθηκαν προς τη Νέα Γη στον Καναδά πριν στρέψουν ανατολικά για να πετάξουν προς την απεραντοσύνη του Ατλαντικού Ωκεανού.

Ένας δεύτερος εναέριος ανεφοδιασμός πραγματοποιήθηκε στη συνέχεια και πιο συγκεκριμένα στις 12:30z μερικά εκατοντάδες χιλιόμετρα δυτικά από την Ισπανία από δύο ιπτάμενα τάνκερ που είχαν απογειωθεί από τη βρετανική βάση στο Mildenhall  και με κωδικούς SPUR 57 και 58.

Μετά τον ανεφοδιασμό τα 2 B-2A κατευθύνθηκαν ακόμη πιο νότια προς το πορτογαλικό FIR πριν στρέψουν πάλι βόρεια και δυτικά για να βρεθούν ξανά στη Νέα Γη στον Καναδά όπου και ανεφοδιάστηκαν από ακόμη 2 KC-135 με κωδικούς  ETHYL B3 και B4. Μετ΄λα και από αυτόν τον εναέριο ανεφοδιασμό τα B-2A προσγειώθηκαν στη μητρική τους ΑΒ στο Whiteman.

Εκτός των 6 ανεφοδιαστικών KC-135 την αποστολή υποστήριξε και ένα αεροσκάφος  Ε-6B Mercury το οποίο ήταν προσωρινά μετασταθμευμένο στη Στουτγάρδη.

Το αεροσκάφος με κωδικό RAZZ02 για τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας στη Γερμανία και κωδικό AUDIO KIT για τη συνομιλία του με τα Β-2 είχε ρόλο Skymaster για τα στρατηγικά  βομβαρδιστικά κάτι που σημαίνει ότι είχε ρόλο εναέριου κέντρου διοίκησης και αναμετάδοσης δεδομένων.

Το Ε-6 πετούσε σε κυκλικές διαδρομές πάνω από το Βισκαικό Κόλπο.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ