ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ
07:32
08/09/2006

Η παράδοση της φρεγάτας ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ F462 μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος Εκσυγχρονισμού Μέσης Ζωής (ΕΜΖ) των έξι φρεγατών τύπου Standard θα λάβει χώρα στις 12 Σεπτεμβρίου 2006 στις εγκαταστάσεις των Ελληνικών Ναυπηγείων ΑΕ στον Σκαραμαγκά.


Ως γνωστόν το πρόγραμμα ΕΜΖ ανετέθη την Τετάρτη 12 Φεβρουαρίου 2003 όταν υπογράφηκε από την τότε Γενική Γραμματεία Οικονομικού Σχεδιασμού και Αμυντικών Επενδύσεων (ΓΓΟΣΑΕ) του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας η Σύμβαση 010Β/03 για την υλοποίηση του προγράμματος Εκσυγχρονισμού Μέσης Ζωής έξι φρεγατών τύπου Standard με δικαίωμα προαίρεσης δύο επιπλέον. Το πρόγραμμα αποσκοπεί στη βελτίωση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων των πλοίων με έμφαση στις εντοπιστικές συσκευές, στα συστήματα διεύθυνσης βολής και τα συστήματα πρόωσης ώστε αυτά να ανταποκρίνονται τιος απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων. Επίσης να καθίσταται δυνατή η αναβάθμιση ή αντικατάσταση των συστημάτων που επιβάλλεται είτε λόγω παλαιότητας και φθοράς εξαιτίας εντατικής και μακροχρόνιας χρήσης αυτών, είτε λόγω μη υποστηρίξεως πλέον διαφόρων συστημάτων από τις κατασκευάστριες εταιρίες, ώστε ο επιχειρησιακός χρόνος ζωής των φρεγατών να παραταθεί μέχρι το 2020. Το κόστος του προγράμματος ανέρχεται σε 381.578.580 ευρώ, εκ των οποίων το ποσό των 257.768.200 ευρώ αντιπροσωπεύει την προμήθεια των συστημάτων-συσκευών και τις υπηρεσίες της ολλανδικής Thales Naval Netherlands (TNN) και το ποσό των 123.810.380 ευρώ αντιπροσωπεύει τις εργασίες, τι υπηρεσίες και τη διαχείριση του όλου προγράμματος από τα Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ. Υποκατασκευαστικό έργο και συμπαραγωγή στα πλαίσια αντισταθμιστικών ωφελημάτων της εν λόγω σύμβασης θα ανατεθεί στις ελληνικές εταιρίες SSMART SA και Signaal Hellas, που αντιπροσωπεύει συνολική ονομαστική αξία 43,6 εκατομμύρια ευρώ. Η πρώτη φρεγάτα προβλέπεται να παραδοθεί σε 36 μήνες από την ημερομηνία ενεργοποίησης της Σύμβασης, ενώ η  έκτη φρεγάτα σε 79 μήνες από την ανωτέρω ημερομηνία. Συγκεκριμένα η σειρά που είχε από κοινού καθορισθεί ήταν (σε παρένθεση οι χρόνοι σε μήνες μετά την ενεργοποίηση της σύμβασης, παράδοσης του πλοίου στον ανάδοχο, και παράδοσης του πλοίου στο ΠΝ μετά τον εκσυγχρονισμό) ήταν:
-1η φρεγάτα: «Κουντουριώτης» F462 (16 μήνες, 36 μήνες)
-2η φρεγάτα: «Αδρίας» F459 (25 μήνες, 44 μήνες)
-3η φρεγάτα: «Ναβαρίνο» F61(34 μήνες, 52 μήνες)
-4η φρεγάτα: «Λήμνος» F451(43 μήνες, 61 μήνες)
-5η φρεγάτα: «Έλλη» F450 (52 μήνες, 70 μήνες)
-6η φρεγάτα: «Αιγαίο» F460 (61 μήνες, 79 μήνες)

Περιγραφή του προγράμματος
Το ΠΝ λόγω των περιορισμένων πιστώσεων που διέθετε υιοθέτησε για το πρόγραμμα τη βασική (baseline) εκδοχή από τις τρεις που είχαν υποβάλλει οι ανάδοχοι. Σε αυτή περιλαμβάνονται οι ακόλουθες εργασίες:
-Εγκατάσταση του ολοκληρωμένου συστήματος διαχείρισης μάχης (CMS: Combat Management System) TACTICOS που είναι δομημένο στην πλήρως κατανεμημένη αρχιτεκτονική SEWACO-FD. Αυτό θα αντικαταστήσει τους υπάρχοντες υπολογιστές, σταθμούς εργασίας και μονάδες διασύνδεσης του συστήματος διοίκησης και ελέγχου (C2: Command and Control) Daisy και του συστήματος ελέγχου πυρός (FCS: Fire Control System). Ταυτόχρονα όμως θα διατηρηθούν οι ικανότητες ελέγχου του οκταπλού εκτοξευτή Mk. 29 για αεράμυνα σημείου, και των πυροβόλων για βολή κατά στόχων αέρος και επιφανείας.
-Αναβάθμιση του δισδιάστατου (2D) ραντάρ αεροπορικής επιτήρησης LW08, ώστε να βελτιωθεί η ικανότητα παρακολούθησης των ιχνών.
-Αναβάθμιση των ραντάρ ελέγχου πυρός WM25/STIR, ώστε να βελτιωθεί η ικανότητα ιχηλάτησης.
-Αντικατάσταση του ραντάρ έρευνας και διεύθυνσης βολης επιφανείας ZW-06 με το SCOUT Mk. II LPI (Low Probability of Intercept: χαμηλής πιθανότητας υποκλοπής) / BridgeMasterE.
-Εγκατάσταση συστήματος μέτρων ηλεκτρονικής υποστήριξης DR3000 SLC6 σε αντικατάσταση του αρχικού RZPO.
-Εγκατάσταση συστήματος ενεργών ηλεκτρονικών αντιμέτρων Salamandre B3 σε αντικατάσταση του αρχικού ELT.
-Προσθήκη ηλεκτροπτικού συστήματος εντοπισμού και ελέγχου πυρός Mirador.
-Αναβάθμιση του συστήματος εκτόξευσης αναλωσίμων παραπλάνησης δια της διασύνδεσης των εκτοξευτών SRBOC Mk. 36 με το σύστημα αυτόματης εκτόξευσης αναλωσίμων ALEX (Automatic Launching of Expendables), που τους διασυνδέει με το σύστημα ESM, το σύστημα ναυτιλίας και τους μετεωρολογικούς αισθητήρες του πλοίου.
-Εγκατάσταση συστήματος ενδοεπικοινωνίας FOCON σε αντικατάσταση του παλαιού MCS 2000.
-Εγκατάσταση δύο γυροπυξίδων Mk. 39 σε αντικατάσταση μίας παλαιότερης Mk. 29/23.
-Αντικατάσταση του παλαιού συστήματος επικοινωνιών ICS 3 με διάφορα νέα συστήματα, και αναβάθμιση των δορυφορικών επικοινωνιών με το σύστημα Matrix.
Προαιρετικά περιλαμβάνονται επίσης η αναβάθμιση του σόναρ AN/SQS-505 δια της αντικατάστασης των μεταφορέων (transducers), και η αναβάθμιση των βλημάτων επιφανείας-επιφανείας Harpoon από –1C σε –1G, εφόσον αυτή χορηγηθεί από το ΠΝ ως Government Furnished Equipment (GFE: εξοπλισμός παρεχόμενος από τη κυβέρνηση). 
Επίσης η αναβάθμιση περιλαμβάνει την αντικατάσταση συστημάτων ατμού από αντίστοιχα ηλεκτρικής λειτουργίας συστήματα, την αντικατάσταση του εργοστασίου παραγωγής ποσίμου ύδατος από ατμό από νέο που λειτουργεί στη βάση της αρχής της αντίστροφης ώσμοσης (reverse osmosis), την αντικατάσταση του συστήματος ελέγχου πρόωσης από ολοκληρωμένο σύστημα παρακολούθησης IPMS της Intec, την τοποθέτηση νέων κυκλωμάτων παροχής υψηλής/χαμηλής πίεσης, την αναβάθμιση του συστήματος επεξεργασίας αποβλήτων με βιολογικό καθαρισμό, την τοποθέτηση νέων μετασχηματιστών 400 Hz, νέων αεροσυμπιεστών χαμηλής και υψηλής πίεσης, και τη μερική αντικατάσταση του συστήματος πυρόσβεσης. 
Μοναδική μεταβολή που θα σημειωθεί στο οπλικό είναι η ενσωμάτωση του βλήματος αέρος-επιφανείας ESSM (Evolved Sea Sparrow Missile), όταν αυτό εισαχθεί σε υπηρεσία. Το ESSM θα βάλλεται από τον υφιστάμενο πρωραίο οκταπλό εκτοξευτή Mk. 29, ο οποίος θα υποστεί τι απαραίτητες εργασίες μετατροπής.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Tο defencenet.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο το οποίο είναι σχετικό με το θέμα στο οποίο αναφέρεται το άρθρο. Ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι υιοθετούμε τις απόψεις αυτές και διατηρούμε το δικαίωμα να μην δημοσιεύουμε συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια όπου τα εντοπίζουμε. Σε κάθε περίπτωση ο καθένας φέρει την ευθύνη των όσων γράφει και το defencenet.gr ουδεμία νομική ή άλλα ευθύνη φέρει.

Δικαίωμα συμμετοχής στη συζήτηση έχουν μόνο όσοι έχουν επιβεβαιώσει το email τους στην υπηρεσία disqus. Εάν δεν έχετε ήδη επιβεβαιώσει το email σας, μπορείτε να ζητήσετε να σας αποσταλλεί νέο email επιβεβαίωσης από το disqus.com

 

ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
23:53
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
23:44